09/2023: Досконале поєднання інновацій та традицій, оптимально захищене високоякісною скляною тарою, робить альпійські вина від Maison Gilliard улюбленими амбасадорами своєї країни. Dôle des Monts і Fendant Les Murettes мають успіх на регіональному та національному рівнях, винами цих брендів частують і в посольствах Швейцарії, і на авіалініях компанії SWISS.

1886
рік заснування
22
22 сортів винограду
50
вин

Кантон Вале є чимось на кшталт осередку всього швейцарського: тут розташовані і багато з відомих гірських чотиритисячників, серед яких, звичайно, символічна Матергорн,  і найбільший льодовик Європи Алеч, і чарівна долина Рони. У столиці кантону, місті Сьйон, вже майже 140 років працює традиційна виноробня Maison Gilliard, яка сьогодні пропонує понад 50 різних вин із 22 сортів винограду – білих, рожевих і червоних, від сухих до солодких, як односортових, так і купажованих.

Важко знайти такий цікавий приклад відкритого розташування та незвичайних умов вирощування винограду, ніж на винограднику Clos de Cochetta. Упродовж десятиліть, з 1860 до 1904 року, цистерціанські монахи неймовірними зусиллями наполегливо зводили мури з валунів, що ідеально пристосовані для зростання виноградної лози: нахилені під оптимальним кутом сухі кам’яні стіни поглинають денне тепло, акумулюють його та віддають знову вночі, зберігаючи рослини від заморозків. Якби все каміння, з якого збудований виноградник, викласти у ланцюг, то його довжина була би більшою за довжину Великого китайського мура.

Виноробня Maison Gilliard, заснована в 1885 році Едмондом Жильяром, є однією з найстаріших у Вале та однією з останніх у Сьйоні, де на місці і збирають, і ферментують, і розливають та дистрибутують вино. Найпопулярніший бренд виноробні Maison Gilliard – напевно, найвідоміше швейцарське червоне вино Dôle des Monts, яке Едмон Жильяр вперше виготовив у 1886 році. «Коли наші батьки були молодими, цим вином пригощалися на великих святах у Вале, наприклад, на весіллях. Сьогодні ми не тільки продаємо його в інших швейцарських кантонах, але й експортуємо до таких країн, як Китай та США, — розповідає Грегорі Дюбуї, генеральний директор Maison Gilliard. —

Приблизно одна третина наших вин надходить до великих роздрібних мереж і магазинів, друга — до підприємств громадського харчування і ще одна — до приватних осіб і компаній». Міжнародну присутність Maison Gilliard підтримує і подача їхніх вин у 180 посольствах Швейцарії по всьому світі. Виноробня Maison Gilliard стала національно відомою декілька десятиліть тому, коли представила свої вина в залізничних ресторанах Швейцарської федеральної залізниці (SBB) та на борту літаків авіакомпанії Swissair.

Спільна робота над просуванням якісних швейцарських вин

У 2021 році виноробня Maison Gilliard відновила співпрацю з виробником скляної тари Vetropack і відтоді партнерство постійно розширюється: «Після відвідування заводу в Сен-Пре ми зупинилися на Vetropack і не були розчаровані, — продовжив пан Дюбуї. —  Завдяки високій якості продукції Vetropack на сьогодні ми не маємо жодних скарг, розбитих пляшок чи чогось подібного. Спільна інноваційна сила та, що не менш важливо, близьке розташування – це безпрограшна ситуація для обох швейцарських компаній. Той факт, що Vetropack має не лише головний офіс, а й виробничі потужності в Швейцарії, був важливим критерієм у процесі ухвалення вибору». Обидві компанії поєднує пристрасть до власної справи і амбітна мета досягти сталого розвитку. Завдяки своїй ефективній скляній тарі місцевого виробництва, в якій  частка переробленого скла з кожним роком зростає, Vetropack активно підтримує відповідні цілі і Maison Gilliard.

 

«У партнерстві з Vetropack ми впевнено продовжимо пропонувати інноваційні та екологічні швейцарські вина у високоякісній упаковці за доступною ціною.»
Грегорі Дюбуї, генеральний директор Maison Gilliard

Сьогодні Vetropack постачає не лише дві скляні ємності з різним тисненням стандартного розміру та двох кольорів (cuvée та feuille morte), а й менші пляшки, об’ємом 250 мл, для подачі вина на бортах літаків авіакомпанії SWISS. «Ми дуже раді, що знову працюємо в повітрі, тому що саме завдяки цьому Maison Gilliard став відомим у всій країні понад 40 років тому, — повідомляє Дюбуї. — Vetropack нам дієво допоміг своєю високоякісною скляною тарою. Нарешті швейцарське червоне вино знову в SWISS! Скляна упаковка (досить не поширене рішення як для салону авіалайнера) гарантує тривалий термін зберігання напою, оскільки, зазвичай, у малих пляшках вино швидко псується. Це також робить пляшку об’ємом 250 мл цікавою для інших ринків – наприклад, вона ідеально підходить для розміщення в готельних мінібарах у будь-якій точці світу».

 

Органічні та легкі вина для здобуття прихильності більшого кола споживачів

Втім, інновації та подальший розвиток залишаються актуальними: споживання вина в Швейцарії знижується протягом десятиліть, що багато в чому пов’язане зі зміною споживчих звичок молодого покоління. Porte de Novembre – вино, що лягло в основу  портфоліо Maison Gilliard,  приваблює молодих споживачів. Це легке, газоване, трохи солодке вино з вмістом алкоголю всього 9 відсотків подобається молодій, особливо жіночій аудиторії. «З безалкогольним вином ми ще не досягли такого успіху, хоча підвищення попиту на нього також є важливою тенденцією. Для просування в цьому напрямі, насамперед, треба розвинути технологію процесу, щоб ми могли створити продукт із привабливим смаком, який утримуватиметься на ринку», — коментує пан Дюбуї.

Крім того, зростає попит на органічні вина: уперше відбувся випуск Dôle des Monts Bio  в 2023 році. Пан Дюбуї продовжує: «У 2021 році ми придбали винний завод Henri Valloton. На ньому виготовляють 100% органічні вина, що, звичайно, є наразі мейнстримом. Однак питання сталого розвитку має все більше значення, а саме: підтримка та розширення інфраструктури, навчання та збереження цінного персоналу – у виноробстві, де немає двох однакових років, нічого не працює без ноу-хау та пристрасті».

Розвиток партнерства

Отже, Vetropack ідеально підходить для Maison Gilliard: виробник скляної упаковки є піонером у переробленні скла в Швейцарії та активно працює над зменшенням екологічного сліду від усіх видів господарської діяльності з 2019 року. Інноваційна сила Vetropack сприяє стабільному успіху партнерів – регулярно проводить тести зі своїми клієнтами щодо нових ідей та вдосконалення продукції. До того ж спеціалісти компанії експериментують із трафаретним і 3D-друком на пляшках, зокрема, із відстеженням через чип. Грегорі Дюбуї підсумовує: «Оскільки в Швейцарії працює понад 1200 виробників і понад 1500 роздрібних торговців вином, ми маємо користатися кожною нагодою виділитися серед інших. У партнерстві з Vetropack ми впевнено продовжимо пропонувати інноваційні та екологічні швейцарські вина у високоякісній упаковці за доступною ціною».