07/2023: Унікальний рецепт, натуральні інгредієнти і виняткова упаковка – з моменту свого оновлення в 2018 році бренд Cockta знову крокує до успіху. Відтоді гості закладів індустрії гостинності мають змогу насолоджуватися газованими напоями Cockta Original, Cockta Free (без цукру) і Cockta Blondie у високоякісних скляних пляшках від Vetropack, які стали найвагомішим чинником іміджу цього креативного бренду з Балкан.

22
мільйонів скляної тари
24
нa 24 ринках в усьому світі

1952 рік: Емерік Зелінка, професор хімії Люблянського університету, розробляє особливий рецепт коли. Лише за рік на ринку з'являється Cockta – і відразу стає національним напоєм молодої Соціалістичної Федеративної Республіки Югославія. Протягом багатьох десятиліть  покоління за поколінням зростали, смакуючи  Cockta, виготовлений за унікальним секретним рецептом, що поєднує коктейль з одинадцяти трав, карамель, воду з мінерального джерела та інші натуральні інгредієнти.

Понад десять років Група компаній Atlantic виробляє та популяризує напій Cockta, який не містить кофеїну та ортофосфорної кислоти. Група Atlantic – один із провідних виробників харчових продуктів і напоїв у південно-східній Європі зі штаб-квартирою в Загребі, представництвами у восьми країнах та шістьма бізнес-одиницями.  На підприємствах Групи працюють понад 5 500 співробітників. У 2022 році компанія мала офіційний дохід від продажів у розмірі 850 млн євро, що більше на 12 відсотків порівняно з попереднім роком. Окрім напоїв до портфелю продукції компанії входять солоні намазки (наприклад, паштет Argeta, який здобув популярність по всій Європі), кава, закуски та кондитерські вироби на основі вівса як частина нового розвиваючогося бізнесу.

Новий дизайн та унікальна пляшка – ключі до нових здобутків

Лаура Бортас, старша менеджерка з розвитку бренду в компанії Atlantic, яка разом зі своєю командою відповідає за бренд Cockta, розповіла: «Після 2010 року Cockta все більше ставала «ностальгійним» напоєм – хоч і було доволі багато короткочасних інновацій, але вони призвели до втрат для основного бренду та обсягу продажів. Тож, з метою оновити бренд, у 2018 році, ми розпочали репозиціонування і комунікацію з молоддю. Vetropack відіграв також важливу роль у цих процесах».

 

Eine Frau mit einer Cockta Flasche in der Hand
Goran Vurnek and Laura Bortas
«Ми дуже раді, що наш партнер із розвитку Vetropack підтримував нас на всіх етапах оновлення, працюючи разом над створенням цієї унікальної пляшки»
Лаура Бортас, старша менеджерка з розвитку бренду в компанії Atlantic

Нова легка скляна пляшка об'ємом 275 мл та вагою 180 г виготовляється для галузі HoReCa (готелі, ресторани, кафе) за технологією «вузькогорлового пресовидування», має виразний дизайн та унікальні елементи. Наприклад, форма горлечка асоціюється з плодами шипшини, одним із інгредієнтів Cockta, гладкі ділянки поверхні чергуються з іншими, що нагадують апельсинову шкірку, рік народження Cockta витавровано на пляшці. І останнє, не менш важливим елементом є незвичайна етикетка (тепер відновлена ​​до оригінальних кольорів 1953 року – жовтого та синього), а спеціальна зона для її розміщення потребує певного ноу-хау не лише у виробництві пляшок, але і в технології маркування. Бортас продовжує: «Ми дуже раді, що наш партнер із розвитку Vetropack підтримував нас на всіх етапах оновлення, працюючи разом над створенням цієї унікальної пляшки. Vetropack не тільки не сповільнював процес, а, навпаки, допоміг нам ефективно досягти своєї мети!» У 2023 році Vetropack, як ексклюзивний постачальник скляної тари для Cockta, має поставити близько 22 мільйонів скляної тари для Atlantic. Сектор HoReCa становить 28 відсотків від загальних продажів Cockta; напої успішно продаються далеко за межами Балканського регіону, на 24 ринках в усьому світі, включно з Великобританією та США.

Відмінно освіжає та популярний серед молоді

Atlantic зміг наростити обсяг продажів Cockta на 42 відсотки з 2018 по 2022 рік. Ба більше, Групі компаній вдалося досягти однієї зі своїх найважливіших цілей: здобути прихильність молодшого покоління. «Преміальний вигляд унікальної пляшки від Vetropack є вагомим чинником не лише в секторі HoReCa, де перше враження впливає на формування звичок споживачів, а і ключовим інструментом маркетингу – можна сказати, що це частина візуальної ідентичності бренду», – підкреслює Бортас.

Обидві компанії мають давні традиції, оскільки їхні попередники співпрацювали ще в 1953 році – тобто, набагато раніше, ніж Група компаній Atlantic і Vetropack Straža почали свою діяльність у Хорватії. Початок виробництва скла в словенсько-хорватському прикордонному регіоні сягає ще давніх часів. Горан Вурнек, менеджер зі збуту Vetropack Straža, продовжує розповідь: «Навіть у ХІХ столітті багата на мінерали та природний диоксид вуглецю вода з джерел поблизу Рогашки Слатини вже експортувалася до Австрії та інших європейських країн, а перші пляшки для неї виробляли в Хум-на-Сутлі, де сьогодні розташований наш завод Vetropack».

Зміцнення позицій бренду на світових ринках завдяки Vetropack

З 2018 року, коли Cockta зробила фурор своїм новим виглядом («Cockta Original»), до асортименту було додано ще два продукти: у 2019 році з'явилася модна варіація «Cockta Free» (без цукру), а в 2021 році – «Blondie», відома також як «інший бік апельсина» –освіжаючий апельсиновий напій із унікальним коктейлем трав. Обидва продукти були успішно виведені на ринок і, звісно ж, обидва в культовій скляній пляшці – це надало Atlantic додаткової опори поза кола-сегментом на ринку газованих напоїв (CSD), який і надалі зростає.

На завершення Лаура Бортас зауважила: «Ми маємо намір будувати далі на цій міцній основі. Тут нам дуже допомагає наше тісне партнерство з Vetropack. Наприклад, відділи розвитку наших компаній підтримують прямий контакт ще на етапі розроблення концепції, тож ми маємо змогу уточнити можливість впровадження наших новацій на ранній стадії проєктування. Отже, ця спільна історія успіху продовжиться – очікуйте несподіваного!»